Maandag 5 mei 2014 - 6e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Maandag 5 mei 2014 - 6e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Maandag 5 mei 2014 - 6e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kelly

05 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Om 06:15 uur ging de wekker weer en Kelly werd snel daarna ook wakker. Snel weer aankleden en eten want na een relaxed weekend moest Kelly weer aan de slag. Ook voor Sandy was het vandaag een spannende dag want voor haar begon de opleiding tot assistent dolfijnentrainer bij de Dolphin Acadamy Curaçao. Beide dames werden om 08:00 uur verwacht bij het sea aquarium en Wesley om 08:30 uur bij de kids club van het CDTC. Anita ging met Sandy mee en mocht bij de kennismaking foto’s en video opnames maken. Daarna ging Sandy naar binnen voor een stuk theorie en tot slot mochten ze bij de dolfijnenshow vast kijken hoe ze morgen bij de show moeten assisteren. Gerard ging met Kelly naar het CDTC waar Kelly snel daarna werd opgehaald door Lisette en Lara om binnen te gaan oefenen. Na een half uur kwam ze weer lopend naar buiten, mopperde even dat ze niet in de rolstoel mocht en liep vervolgens begeleid door Lisette weer helemaal naar het omkleedhok. Daar weer haar wetsuit aan en op naar het dok waar ze eerst begonnen met keuze oefeningen. Kelly was erg alert vandaag en koos heel bewust de objecten die ze leuk vond, ook na afwisselen tussen links en rechts. Daarna mocht ze één lange zwemsessie doen met Chabelita waarbij rustige zwemrondjes met aanraken werden afgewisseld door spelletjes met de ring en de bal en over de stok springen. Bij de evaluatie vertelde Lisette dat Kelly vanmorgen inderdaad erg alert was en erg goed meewerkte waarbij ze soms zelf al aangaf wat er moest gebeuren. Ze hadden samen op de pindabal gezeten terwijl Lara haar been en voet strekte. Dat was even tegenstribbelen maar vervolgens werkte ze goed mee en vond het erg grappig. Ze hadden ook balansoefeningen gedaan waarbij ze zittend op de pindabal heen en weer bewoog en Kelly haar balans moest zien te houden. Dat deed ze ook heel goed. Het lopen ging ook goed al hing ze af en toe wat op Lisette. Wederom een goede sessie dus vandaag.
Daarna bleef Anita wachten op Sandy en is Gerard met Kelly terug naar het hotel gelopen. Nadat Sandy klaar was bij de Dolphin Acadamy is ze nog een uurtje naar de kidsclub van het CDTC gegaan waar Wesley o.a. kokosnoten had geschilderd. Na afloop nam Sandy haar vriendinnen Tara en Kim mee naar het hotel . Wesley werd opgewacht door zijn vriendje Floris. Ze hebben de rest van de middag heerlijk gezwommen totdat Tara en Kim werden opgehaald. Toen douchen en daarna ging Wesley met Floris en zijn ouders mee eten en wij gingen eten bij het Japans restaurant. Na het eten was Kelly weer moe dus maar snel naar bed gebracht. Sandy, Wesley en Floris deden nog mee met de kidsclub waarbij ze ijs mochten versieren met smarties en lange vingers, en daarna Mexicaanse Piñata slaan. Daarna snel naar bed want na zo’n drukke dag waren Sandy en Wesley ook moe. Wij hebben nog wat gedronken en doken daarna ook ons bed in.

• 06 Mei 2014 - 07:03

Sjanet De Weert:

Na een relaxed weekend weer volop er tegen aan deze week. Leuk om te lezen dat Sandy de cursus assistenttrainer gaat doen. Lara heeft die ook gedaan en vond het helemaal super. Zij gaat de volgende keer voor deel 2. Sandy veel plezier met de cursus.

• 06 Mei 2014 - 11:11

Ingrid Nagtzaam:

Tjonge, wat mooi om te lezen, die Kelly, ver lopen en zelf kiezen!
    En Sandy, wat gaaf zeg, met de dolfijnen. Ik vraag me af of jij je straks nog kan concentreren op school, dat moet dan wel heel saai zijn in vergelijking met alles wat je nu beleeft! Top!
    En Wesley, ik denk dat Jonne samen met jou wel muziek wil maken met die kokosnoten en dan wete jij er vast wel weer een gave dans op te bedenken!

liefs, Ingrid.

• 06 Mei 2014 - 19:22

Monique Van Gelder:

Hallo luitjes

Super hoe het met Kelly gaat! Jullie kunnen trots zijn op jullie meid. Gerard ik zou maar oppassen. Sandy naar les voor dolfijnen trainer. Kooikarpers kunnen ook leuke kunstjes leren (ha, ha). Heel veel plezier voor jullie allemaal.

• 06 Mei 2014 - 23:54

Angelique:

Joepie... eindelijk kan ik jullie berichtjes lezen !! (leg nog wel uit waarom hahahahaha maar hou het er maar op dat ik blond ben). Ik heb dus nog wat in te halen maar dit is al super! Veel plezier allemaal en Sandy.. heel veel succes!!!

Groetjes,
    Angelique

• 09 Mei 2014 - 12:15

Jenny:

Wat heerlijk om dit verslag te lezen, geniet er zelf ook van dat het allemaal zo goed gaat. Genieten jullie er allemaal mar lekker van, dat hebben jullie allemaal zeker wel verdiend.

Liefs van ons.xxxxxxx