Donderdag 8 mei 2014 - 9e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Donderdag 8 mei 2014 - 9e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 mei 2014 - 9e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kelly

08 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Na het bekende ochtendritueel zijn we naar het sea aquarium gelopen. Sandy ging met Anita nog twee mooie foto’s uitzoeken die van haar opleiding tot assistent dolfijnentrainer waren gemaakt. Daarna gingen Sandy en Wesley beiden weer naar de kidsclub van het CDTC, waar ze eerst gingen knutselen en daarna nog buiten zwemmen in de zee. Kelly werd weer opgehaald door Lisette en Lara om binnen aan de slag te gaan. Ook nu kwam Kelly weer lopend naar buiten waarbij ze Lisette alleen vasthield aan haar shirt. De helling was weer even lastig maar Kelly liep daarna weer goed naar het omkleedhok. Vandaag liep ze meteen door naar binnen langs haar rolstoel, waar ze eerdere dagen nog eerst in haar rolstoel wilde gaan zitten. Goed gedaan Kelly!
Tijdens de 1e watersessie moest Kelly weer keuzes maken uit twee dolfijnenfoto’s waarna Chabelita het gekozen trucje uitvoerde. Vervolgens op het dok moest Kelly weer kiezen uit diverse voorwerpen waarbij ze ook nu bewust haar voorkeur aanwees. Bij de 2e watersessie mochten wij weer bij het dok komen staan zodat we alles goed van dichtbij konden zien. Kelly moest ook nu weer kiezen uit twee dolfijnenfoto’s maar ze wist het blijkbaar niet zo goed. Samen met Lisette toch nog een keuze gemaakt. Daarna nog een paar mooie foto’s gemaakt en toen snel het water uit want Kelly leek het koud te hebben. Bij de evaluatie vertelde Lisette dat ze vandaag binnen hard gewerkt hadden aan de balans, zittend op de pindabal. Ook hadden ze haar beenspieren weer gerekt, maar ditmaal ook haar armen door haar handen te draaien. Het lopen ging vandaag weer beter dan gisteren, ze zet haar voeten al meer plat op de grond. Het oprekken heeft dus goed resultaat. Morgen mogen we bij de binnensessie meekijken hoe ze dit oprekken doen zodat we dit thuis verder kunnen voortzetten.
Net toen we terug wilde lopen kwam Wesley aanlopen die met ons mee terug wilde want hij had geen zin om te gaan zwemmen in zee met de kidsclub. Terug bij het hotel kon Wesley nog even met Floris spelen totdat deze weg moest. Wij hadden nog bij het zwembad gelegen maar het was behoorlijk bewolkt vandaag. Om 12:30 uur moest Sandy opgehaald worden en die bracht Tara en Luna mee. ’s Middags zijn Gerard en Anita naar Willemstad geweest en hebben opa en oma op de kinderen gepast. Na het avondeten bij het grillrestaurant zijn de kinderen snel naar bed gebracht en hebben wij nog wat gedronken bij de bar.

• 09 Mei 2014 - 09:30

Jolande:

Bedankt voor het verslag en ook mooie foto's weer! Kelly, wat werk je toch hard! Wesley, hopelijk woont je nieuwe vriend niet te ver weg. Anders misschien Skypen ;-) Groetjes aan iedereen!

• 09 Mei 2014 - 09:53

Martin:

Wat gaat de tijd toch snel , het is alweer de negende therapiedag voor Kelly. En wat goed dat ze er zo mee bezig is , zo te lezen zijn er weer stappen gemaakt in Kelly haar voordeel. En Sandy en Wesley hebben het ook goed naar de zin lees ik zo , dan hebben jullie het ook lekker relaxt geniet daar ook van .
    Groeten voor iedereen en een knuffel uit Drunen .

• 09 Mei 2014 - 18:23

Karin:

Wat een mooie foto's zeg, Kelly die steeds beter staat ! En ook leuk dat jullie (Anita en Gerard) er samen goed op staan. We zien jullie daar stralen!
    Ook leuk en handig dat jullie morgen binnen mogen meekijken met Kelly voor het strekken van de benen, dan kunnen jullie er thuis verder mee gaan.
    Nog veel plezier, vanuit een regen/onweerachtig en fris Oss. Groetjes, Karin & Frank & kids.