Maandag 28 april 2014 - de 1e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Maandag 28 april 2014 - de 1e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Maandag 28 april 2014 - de 1e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kelly

29 April 2014 | Curaçao, Curaçao

De wekker gaat om 06:15 uur. Snel eruit en zorgen dat we aangekleed en wel om 07:00 uur kunnen ontbijten. Omdat we vandaag een half uur eerder bij het CDTC aanwezig moeten zijn voor het intakegesprek worden we al om 07:30 uur verwacht, dus snel het ontbijt naar binnen werken en aan de wandel langs het voor ons welbekende strand naar het sea aquarium, waar de therapeute Lisette en de stagiaire Bibi al staan te wachten op ons. We maken kennis met ze en Bibi neemt de kinderen even mee zodat wij met Lisette het intakegesprek rustig kunnen voeren en de doelen voor deze therapie kunnen vaststellen. Het hoofddoel is ook dit keer weer de communicatie, maar daarnaast vragen we ook of ze het lopen aandacht willen geven, en tot slot nog Kelly’s gedrag als zij haar zin niet krijgt en te lang in dit gedrag blijft hangen. Genoeg om aan te werken deze twee weken, dus snel aan de slag. Eerst gaat Lisette met Kelly naar binnen en na een half uurtje komen ze naar buiten. Kelly heeft dan inmiddels al haar wetsuit aan en ze lopen naar het 2e dok, waar ze kennis gaat maken met haar dolfijn Chabelita. Deze vrolijke dolfijn had ze 3 jaar geleden ook al. Dan het water in en de eerste rondjes zwemmen met Chabelita, wat eerst nog onwennig was voor Kelly. Maar later legde ze haar hand op Chabelita en gooide de bal weg die Chabelita dan weer terugbracht naar Kelly. Omdat Kelly wat overprikkeld leek kreeg ze even een rustmoment op het dok, waarbij haar oren werden afgedekt om de gehoorprikkels weg te nemen. Daar werd ze rustig van. Daarna toch weer het water in voor nog meer rondjes zwemmen, maar daar leek ze minder zin in te hebben en mopperde af en toe wat. Na deze redelijk succesvolle eerste sessie even lekker douchen en aankleden. Sandy en Wesley hadden in de tussentijd kennis gemaakt met Gabriella van de kidsclub en hadden een tekening gemaakt. Na het evaluatiegesprek hebben we even rondgelopen en kwamen twee andere gezinnen van drie jaar geleden tegen die nu ook weer met hun kind de therapie kwamen volgen. We kregen nog een informatiebijeenkomst voor alle deelnemende gezinnen, en daarna zijn we teruggelopen naar ons hotel. Kelly was wat mopperig dus hebben we haar even in bed gelegd. Toen we gingen lunchen was het weer goed met haar. Daarna toch nog een plaatsje bij het zwembad kunnen bemachtigen en even lekker rustig aan gedaan. Anita en Sandy waren nog naar de bingo gegaan maar hadden helaas geen prijs. Gerard was nog even gaan fitnessen. Na het douchen zijn we weer gaan eten in het buffetrestaurant en daarna zijn Wesley en Kelly naar bed gebracht want zij waren moe van alle indrukken. Sandy volgde niet veel later. Morgen kunnen we iets later opstaan.

• 29 April 2014 - 10:25

Nicolle En Familie:

Spannend allemaal hoor ! Leuk om jullie te volgen ! Geniet vooral ! Dikke kus uit Waalwijk van Nicolle en familie ps; dat staartje staat Kelly geweldig !! xxx

• 29 April 2014 - 13:49

Sandra Tausch:

Hoi allemaal,
    Heb net de foto's bekeken ziet er allemaal goed uit, mooi hotel en mooie omgeving.
    Op de meeste foto's ziet Kelly er wel ontspannen en tevreden uit en jullie ook natuurlijk.
    Hopelijk raakt ze snel gewend aan de dolfijnen en aan de therapie.
    Hier is ook alles goed alleen niet zo'n mooi weer, het regent nu.
    Nog veel plezier in Curacao , geniet ervan en tot over twee weken!

Groetjes uit Drunen van Pascal, Sandra en Noa
    p.s ook de groetjes aan opa en oma en speciaal veel groetjes aan Sandy van Noa!

• 29 April 2014 - 18:37

Karin Van Tuijl:

Zo'n eerste therapie dag blijft natuurlijk heel spannend, en niet alleen voor Kelly, voor iedereen natuurlijk. Zo vertrouwd maar ook zo nieuw. Het is ook leuk voor jullie dat je andere gezinnen opnieuw bent tegengekomen om ervaringen mee te delen.
    Op de foto's zien jullie, en Kelly met haar dolfijn er ook tevreden uit. Fijn hoor. We hopen dat Kelly leert en geniet de komende weken samen met jullie ! Groetjes, Frank en Karin uit Oss.

• 29 April 2014 - 21:22

Kim Vd Vorst (moeder Van Tess, Stichting Tess):

Hoi,

Leuk jullie verhalen te lezen. Het is leuk om mee te leven/lezen en ik was erg benieuwd naar jullie eerste therapiedag. Wij zijn net terug, hebben in februari met Tess therapie gevolgd, ook met Chabelita. Zo fantastisch. Ik hoop dat het voor Kelly veel gaat opbrengen. Geniet ervan daar!

Groeten,
    Dolf, Kim, Tess en Romy

• 29 April 2014 - 22:42

Bjorn, Anika, Sieta, Marcel & Jolande:

Hallo Kelly, Sandy, Wesley, opa, oma, Gerard en Anita, zojuist even bijgelezen en foto's bekeken. Fijn dat de therapie is gestart, al was het weer wennen voor Kelly. We hopen dat ze ook dit keer weer mooie resultaten boekt met de therapie. Het blijft hoe dan ook een bijzondere gebeurtenis voor ons als buitenstaanders. Heel veel succes de komende weken en geniet van deze tijd!

• 30 April 2014 - 20:48

Jurgen De Bresser:

He mooi om deze blog te lezen.
    Heel veel succes en maak er wat van.