Vrijdag 2 mei 2014 – 5e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Vrijdag 2 mei 2014 – 5e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2 mei 2014 – 5e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kelly

03 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Na het bekende ochtendritueel zijn we op tijd naar het CDTC gelopen waar Lisette en Lara ons al op stonden te wachten omdat we onderweg opgehouden werden door een onhandige vrachtwagenchauffeur die via het wandelpad op het strand probeerde te komen. Sandy en Wesley kwamen later met oma voor de kidsclub waar ze vandaag veel leuke dingen gingen doen zoals snorkelen, een kus van de zeeleeuw, de schildpadden en haaien voeren en knutselen. Kelly kwam na de binnen therapiesessie in haar rolstoel naar buiten. Ze oogde ontspannen en later bleek wel waarom. Na het omkleden lekker met Chabelitta zwemmen waarbij ze meer genoot en Chabelitta vaker aanraakte. Ze deden samen weer het spel met de ring en de stok waar Chabelitta overheen sprong en natuurlijk ook weer vooruit duwen aan haar voeten wat Kelly erg leuk vond en zingen. Na de 1e zwemsessie moest Kelly op het dok weer kiezen uit twee foto’s maar ze vond dit lastig, pas toen de objecten erbij kwamen koos ze wederom voor de groene bal met haar linkerhand. Bij de tweede keuze koos Kelly met haar linkerhand voor het voorwerp wat ze niet leuk vond, want ze duwde het vervolgens weg. Na nog een keer opnieuw kiezen koos ze voor de massagerol waarmee ze weer over haar armen en benen werd gemasseerd. Daarna nog voor de 2e zwemsessie het water in met Chabelitta wat goed ging. Tot slot sprong Chabelitta wel vier keer hoog uit het water. Vanaf het dok moest Kelly nog vanuit zithouding naar kniezit en dan gaan staan, wat ze goed deed. Bij de evaluatie vertelde Lisette dat ze vandaag bezig waren geweest met haar sensorische motoriek. Ze hadden haar staand uitgekleed en waren haar vervolgens gaan insmeren met een dikke crème waar Kelly erg van genoot. De bedoeling hiervan is dat ze zich meer bewust wordt van haar eigen lichaam. Toen ze haar arm aan het insmeren waren zat Kelly zelf met haar andere arm figuurtjes te maken in de crème op haar been. Wat betreft het kiezen op het dok leek het erop dat Kelly vooral met links kiest en moeite heeft met het leggen van de link tussen de foto’s en het object. Lisette gaat volgende week nog wat proberen met foto’s van diverse trucjes van de dolfijnen. De eerste therapieweek zit er al weer op.
’s Middags hebben wij lekker bij het zwembad gelegen en heeft Kelly nog lekker gezwommen, heeft Wesley met zijn vriendje Floris gespeeld, is Sandy met Luna en haar familie meegegaan naar Blue Bay Beach, en zijn opa en oma naar Willemstad geweest waar zij o.a. met succes op jacht zijn geweest naar kaartjes voor het concert van Marco Borsato zaterdagavond hier op Curaçao voor Sandy, Anita en oma.
Toen opa en oma en Sandy terugkwamen zijn we gaan eten in het buffetrestaurant en mocht Floris met ons mee. Daarna de kids op bed gelegd en wat gedronken.

• 03 Mei 2014 - 13:56

Nicole, Theo, Kevin & Lynn:

De 1e week therapie zit er al weer op, en zo te lezen is dat allemaal voorspoedig gegaan. Fijn dat we dit zo allemaal mee kunnen lezen. Zoals gisteren doorgegeven hebben Jan en Dio het ook allemaal gelezen. Nog veel plezier daar en zeker ook bij het concert van Marco Borsato.

• 04 Mei 2014 - 10:09

Jolande:

Hoi, wat een prachtige foto van Anita en Kelly samen in het water. Ben benieuwd naar het vervolg van jullie belevenissen! Groetjes, Jolande

• 04 Mei 2014 - 11:45

Monique:

Hallo familie Nagtzaam,
    Super om dit allemaal te zien en lezen van jullie, het komt voor ons ook nu steeds dichter bij........We horen graag weer wat het allemaal gedaan heeft met Kelly en met jullie.
    Alvast een goede vlucht terug, maar eerst nog een weekje genieten hé.
    groetjes, Monique Timmermans

• 04 Mei 2014 - 21:45

Karin:

Wat een leuke berichten allemaal, Kelly boekt echt vooruitgang, dat lezen en zien we op de foto's.
    Fijn dat het allemaal goed gaat, en als het leuk is, vliegt zo'n 1e week ook om.
    Super dat jullie naar Marco Borsato gaan op Curacao, ook weer echt iets leuks voor de boeg. Zouden wij ook wel willen.....
    Nou veel plezier nog, groetjes van ons allemaal.