Vrijdag 9 mei 2014 - 10e en laatste therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 mei 2014 - 10e en laatste therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 mei 2014 - 10e en laatste therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kelly

09 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Vanmorgen om 06:15 uur ging de wekker voor de laatste keer deze vakantie. Vandaag was helaas alweer de laatste therapiedag voor Kelly. Na het aankleden en eten gingen we nog één keer op weg naar het Sea Aquarium. Opa en oma gingen vandaag ook mee om nog een keer mee te kijken bij Kelly. Wij mochten dit keer mee naar binnen om te zien hoe Kelly op de pindabal zat met Lisette terwijl Lara eerst haar benen oprekte, en daarna nog haar armen. Dit kunnen wij dan thuis verder doorzetten zodat Kelly hierdoor ook beter op haar benen kan staan en lopen. Na de rekoefeningen gaf Kelly zelf aan dat Lara haar schoenen aan moest doen. Daarna liep ze samen met Lisette heel goed naar buiten en door naar het omkleedhok. Opa en oma stonden ervan te kijken hoe goed ze dat deed. Na het omkleden weer naar het dok waar Chabelita nog niet was dus eerst maar keuze oefeningen gedaan tussen de massageballen en de massageroller en kwast. Haar keuze was hierin duidelijk. Nadat ze over haar armen en benen was gemasseerd mocht ze het water in waar Chabelita inmiddels op haar wachtte. Kelly was erg relaxed vandaag en ze raakte Chabelita regelmatig aan. Ook mocht Chabelita haar kusjes geven en ze lachte bij de trucjes die Chabelita deed, nadat Kelly deze bewust had uitgekozen van de foto’s. We zagen ook voor het eerst dat Kelly in de gaten had dat wij van een afstand zaten te kijken en dat ze onze kant op keek. Deze laatste sessie was dus zeer geslaagd en een mooie afsluiting van een fantastische twee weken therapie. Nadien bij het douchen en aankleden heeft Kelly steeds gestaan waarbij ze zichzelf vasthield aan haar armen. Ze stond zelfs even met één hand vast en in haar andere hand de douchekop. Echt heel knap gedaan Kelly!
Bij de evaluatie werd nog even teruggekeken op de afgelopen twee weken waarin Kelly hele goede resultaten heeft geboekt met het lopen. Het rekken van haar spieren ging steeds beter en zij hield heel goed balans op de pindabal. Na herhaling wist Kelly heel goed wat er van haar verwacht werd en werkte ze heel goed mee. Het maken van keuzes was niet altijd even duidelijk maar Kelly heeft ook laten zien dat ze wel degelijk bewust een keuze maakte. Toen zat het erop en hebben we afscheid genomen van Yvette, Lisette en Lara. En ook Esther (hoofd dolfijnentrainers) en Heike (hoofd therapeuten) kwamen nog even gedag gezeggen. Als verrassing kregen we nog een mooie foto van Kelly met Chabelita mee en de DVD met door het CDTC gemaakte foto’s en video opnamen.
Ook Sandy en Wesley gingen vandaag voor de laatste keer naar de kidsclub van het CDTC waar ze kokosnoten versierden. Daarna was het afscheid nemen van Gabriela en Mara. Sandy nam nog een vriendin mee naar het hotel waar ze ’s middags nog lekker mee had gezwommen. Kelly had nog lekker genoten in het zwembad. Anita en oma gingen nog snorkelen in de zee. Sandy en haar vriendin gingen ook mee. Helaas was het van korte duur want Sandy werd in haar voet en hand gestoken wat erg pijnlijk was, dus snel naar de kant en even langs de dokter die het schoonmaakte en er een verbandje omheen deed. Helaas geen zwemmen meer voor Sandy.
’s Avonds zijn we in het buffetrestaurant gaan eten, en daarna hebben Sandy en Wesley nog even film gekeken op het strand. Daarna lekker naar bedje gebracht. Wij hebben de laatste avond nog even lekker wat cocktails en rode wijn gedronken om de vakantie af te sluiten.

• 10 Mei 2014 - 06:57

Marion Hurkmans:

Wouw, wat een geweldig resultaat in 2 weken therapie! Super!!!

• 10 Mei 2014 - 07:05

Toiny Vd Velden:

Kelly wat heb jij hard gewekt zeg en zo goed je best gedaan.Sandy en jij dolfijne trainster knap hoor het was zeker wel leuk.en Wesly jij hebt het ook wel heel leuk gehad bij de kidsclub en zo.Anita en Gerard ik heb jullie verhalen met veel plezier gelezen en de prachtige foto,s bekeken heb er van genoten.Zo te zien is het een leerzame therapie geweest en geeft weer goede handvaten voor de toekomst Opa en oma van de kids jullie hebben er zeker ook wel van genoten dat er weer een opstapje in de toekomst is voor Kelly. Allemaal een goede terugreis. groetjes Toiny en tot gauw.

• 10 Mei 2014 - 08:43

Nicole Wiggers:

Fijn om alle verhalen weer te lezen de afgelopen tijd. Zijn we er toch een beetje bij. En wat geweldig de vooruitgang die Kelly weer heeft geboekt. Goed reis met z'n allen en see you soon.

• 10 Mei 2014 - 10:06

Petra Speelman:

Hoi Gerard en Anita. Wat leuk om jullie op zo,n manier te kunnen volgen met jullie belevenissen.
    Wat kunnen jullie trots zijn op jullie oudste dochter. Goed gedaan kelly je verdient een dikke pluim.
    Jullie kunnen zeker ook trots zijn op Sandy en Wesley dat alles zo lekker gaat en iedereen zijn eigen ding kan doen. Sandy haar dolfijnen training en Wesley naar de kidsclub. Fijn dat het allemaal kan.
    Ook is het fijn om je ouders mee te hebben zodat je ook daar wat steun en hulp van heb.
    Jullie weten nu weer zeker dat er met kelly nog veel mogelijk is waar jullie in de toekomst nog aan kunnen werken. Dat is fijn om te horen. Een hele goede terug reis alvast. Groetjes van ons en tot gauw.

• 10 Mei 2014 - 10:19

Martin Jenny:

Wat een positieve berichten en wat goed dat jullie het zo naar je zin hebt gehad . Jullie zullen het weer wel missen want hier is het helemaal niks het regend nu al twee dagen bij een graadje of 12, dus dat is niet zo fijn. Een fijne terug reis groet Martin en Jenny .

• 10 Mei 2014 - 11:35

Jenny:

Geweldig het was weer ongelooflijk mooi, om te zien wat Kelly weer bereikt heeft en wat een doorzetter Kelly is. Heerlijk dat jullie dit weer mee hebben mogen maken, en fijn dat wij dit ook zo mooi hebben kunnen volgen via jullie mooie verslagen.

Wij wensen jullie een fijne terug reis.

Lieve groetjes van ons.

• 10 Mei 2014 - 13:50

Ron Van De Wiel:

Wat gaat de tijd toch snel! Met plezier de verhalen gelezen en de foto´s bekeken, geweldig. Ik hoop dat deze vooruitgang doorgezet kan worden, dat zou fantastisch zijn voor Kelly en voor jullie allemaal. Voor de terugreis naar Nederland zou ik zeggen: breng wat van dat mooie weer mee, want hier is het momenteel niet veel soeps. Fijne reis en tot volgende week!
    Groetjes van ons allemaal: Ron, Corrina, Melissa en Gerlinda

• 10 Mei 2014 - 17:12

Hedwig:

Wat fijn dat jullie de therapie zou positief hebben kunnen afsluiten. Wat heeft Kelly het goed gedaan zeg en wat een vooruitgang heeft ze geboekt. Toppie!
    We wensen jullie een goede terugreis en bereid je maar vast voor op een nat Nederland, helaas.

groetjes van ons!

• 10 Mei 2014 - 18:54

Fam Tacke:

Wat een geweldige tijd hebben jullie gehad zeg ! Met een geweldig therapie resultaat ! Top ! We spreken snel wat af om bij te kletsen en te proosten op deze mooie reis ! Maar eerst lekker bijkomen en nagenieten.. :-) Dikke kus Nicolle en familie

• 10 Mei 2014 - 19:24

Willemien:

We hebben met veel plezier en bewondering jullie verhalen van de afgelopen weken gelezen. Wow Kelly wat heb jij hard gewerkt de afgelopen twee weken! Je bent een kanjer!
    We hopen dat jullie dit door kunnen zetten thuis en dat het zo goed mag blijven gaan.
    Een hele goede terugreis.
    groetjes
    Willemien

• 12 Mei 2014 - 22:19

Karin:

Wat gaan die 2 weken snel om zeg !De verslagen en de foto's hebben we met veel plezier gelezen en bekeken. Fijn dat Kelly een hoop vooruitgang heeft geboekt en dat jullie allemaal een fijne vakantie hebben gehad met mooie herinneringen en veel foto's en wat al niet meer. Nu weer terug in Nederland waar jullie kunnen bijkomen en nagenieten. Groetjes en tot snel, Karin & Frank, Davy, Koen, Lieke, Romy.