Woensdag 7 mei 2014 - 8e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Woensdag 7 mei 2014 - 8e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 mei 2014 - 8e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kelly

07 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Na het bekende ochtendritueel zijn we op tijd naar het CDTC gelopen, ditmaal zonder Wesley want die wilde bij het hotel blijven om nog een laatste dag met zijn vriendje Floris te spelen want die vertrekken donderdag weer naar huis. Bovendien hadden ze vandaag bij de kidsclub een workshop over dolfijnentrainer en daar had hij geen zin in want hij wilde toch geen dolfijnentrainer worden. Voor Sandy was het allemaal bekend maar toch vond ze het leuk omdat ze samen met haar vriendinnen kon zijn.
Kelly werd weer opgehaald door Lisette en Lara om binnen aan de slag te gaan en kwam ook nu weer lopend naar buiten, waarbij Kelly zich met haar handen alleen vasthield aan Lisette. Zo liepen ze naar het omkleedhok met enkele stops om Kelly weer even rechtop te laten staan. Na het omkleden gingen ze naar het dok om te zwemmen met Chabelita. Vanuit het water moest Kelly weer kiezen uit dolfijnenfoto’s wat ze dit maal vooral met rechts deed i.p.v. links. Nadat Chabelita de trucjes had gedaan die Kelly had uitgekozen, hebben ze ditmaal ook het surfboard uitgeprobeerd wat Kelly wel spannend vond. Tussendoor op het dok moest Kelly weer kiezen uit gekleurde ballen, waarbij ze ditmaal koos voor de witte bal, maar bij de volgende keuze koos ze weer voor de massageroller. Na lekker te zijn gemasseerd waar ze van genoot, mocht ze nog voor de 2e zwemsessie het water in. Ook nu weer liet ze toe dat Chabelita haar kuste en was er veel contact. Ook vandaag was dolfijn Nubia ondeugend en kwam af en toe langs. Bij de evaluatie vertelde Lisette dat ze vandaag weer hadden geoefend op de pindabal met heen en weer wiebelen en strekoefeningen doen. Bij het schoenen aantrekken zat Kelly wederom alleen op de bal en hield ze goed balans. Het naar buiten lopen ging prima, alleen bij de schuine helling steunde Kelly wat meer op Lisette, maar daarna weer goed op haar benen. Wat de keuzes van de dolfijnfoto’s betreft vond Lisette het nog steeds moeilijk te zeggen of Kelly nu bewuste keuzes maakt. Dit was wel het geval met de ballen en de roller. Lara liet ons nog zien welke beenspieren ze hadden gestrekt waarbij de binnenbeenspieren al soepeler gingen maar dat aan de buitenbeenspieren nog gewerkt moet worden.
Na de evaluatie zijn Gerard, Anita en Kelly teruggekeerd naar het hotel want Sandy bleef na de kidsclub bij haar vriendinnen spelen. ’s Middags hebben we nog heerlijk gezwommen in het zwembad waar Kelly weer van genoot. Daarna wat eerder dan gewend douchen en omkleden want we gingen om 17:15 uur met een boottocht mee, langs de Jan Thiel baai door de Spaanse Wateren waar we weer vele mooie droomhuizen konden aanschouwen. Drie jaar geleden hadden we deze tocht ook gedaan en Kelly vond het toen maar niks, maar nu ging het beter en konden we haar afleiden met de iPad. Na 2 uur keerde we terug en zijn we teruggelopen naar het hotel waar Sandy nog snel iets gegeten had voordat ze moe naar bed ging. Wesley had nog even snel contactgegevens uitgewisseld met Floris.

• 09 Mei 2014 - 13:21

Jenny:

Wat fijn dat het zo goed gaat met Kelly, geweldig dat dolfijnen zo'n geweldig effect hebben op Kelly. Ongelooflijk wat de natuur wonderen kan doen, er kan toch niets mooiers zijn dat je ziet hoe goed Kelly hierop reageerd.
    Wat leuk Sandy, dat je assistent dolfijnentrainster geworden ben ben ik erg trots op.
    Heerlijk dat jullie met z'n allen er zo van genieten.

Lieve groetjes van ons.