Bedankt !!! - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Bedankt !!! - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Bedankt !!!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

07 Augustus 2009 | Nederland, Drunen

Hallo,

Het is al weer even geleden dat we terug kwamen uit Curaçao. We willen iedereen toch nog even een keer enorm bedanken voor de financiële en emotionele steun en alle lieve berichtjes die we hebben mogen ontvangen. Het was een onvergetelijke ervaring.

Voor Kelly was het wel even wennen aan de nieuwe omgeving, onbekende mensen en die grote maar lieve dolfijn (en het koude water en de felle zon). Maar toen ze eenmaal gewend was kon ze echt genieten van het zwemmen met Gee Gee.

Kelly heeft op verschillende gebieden vooruitgang laten zien:
Kelly kan zich langer concentreren.
Ze accepteert beter opdrachten.
Ze maakt meer oogcontact.
Ze maakt meer keuzen en maakt duidelijk wat ze wil.
Ze is meer bewust van zichzelf en haar omgeving.
Ze heeft kennis gemaakt met spelmateriaal en weet wat ze ermee kan.
Daarnaast is ze ook nog veel vrijer geworden in het water (op school gaat ze ook 1x per week zwemmen).

Verder hebben we wat aanbevelingen gekregen om thuis en op school aan te werken:
Proberen om een negatieve manier om aandacht te krijgen (mopperen, gillen) te negeren en positief gedrag te belonen.
Af en toe Kelly iets te spelen geven en dan verderop gaan zitten zodat ze wel merkt dat je er bent maar niet steeds bezig bent om haar te vermaken.
Haar een keuze laten maken uit twee speeltjes en bij nieuwe spelmateriaal haar even laten zien wat ze ermee kan.
Kelly "ja en nee vragen" stellen en haar dan een groene ja-kaart en een rode nee-kaart laten zien zodat ze zelf kan aangeven wat haar antwoord is.

Naast de aandacht voor Kelly was er ook aandacht voor de rest van het gezin en was het fijn om contact te hebben met andere ouders.

Het was een intensieve maar ook heerlijke vakantie met mooi weer, vriendelijke mensen en een luxe accommodatie met goed eten. Wel raar dat je bijna altijd gewoon nederlands kon praten.

De laatste tijd heeft Kelly ook weer behoorlijke vooruitgang laten zien in haar ontwikkeling. Ze neemt actiever deel aan de groepsactiviteiten op school, is alert op alles wat er om haar heen gebeurt, en geeft duidelijker aan wat ze wel en niet wil. Bovendien accepteert ze de nieuwe hulpmiddelen (aangepaste rolstoel, sta-tafel, beenspalken) zonder problemen. Hopelijk zet deze ontwikkeling zich voort.

BEDANKT en groetjes,
Gerard, Anita, Kelly, Sandy & Wesley.