Woensdag 30 april 2014 - 3e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Woensdag 30 april 2014 - 3e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Woensdag 30 april 2014 - 3e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kelly

30 April 2014 | Curaçao, Curaçao

Om 06:15 uur worden we wakker van de wekker. Snel weer aangekleed en ontbeten om daarna richting het sea aquarium te lopen, waar we op tijd aankomen voor de 3e therapiesessie. Kelly wordt weer meegenomen door Lisette en Lara om eerst binnen een half uur te oefenen. Kelly komt ook nu weer lopend naar buiten, begeleid door Lisette. Het gaat haar zichtbaar beter af dan gisteren, en ze loopt zonder te mopperen mee naar het omkleedhok, gevolgd door Sandy en Wesley die vandaag mee op het dok mogen om te helpen. Nadat Kelly haar wetsuit aan heeft gekregen lopen ze gezamenlijk naar het dok waar Sandy en Wesley naast de dolfijntrainster mogen gaan zitten met hun voeten in het water. Kelly gaat eerst een paar rondje zwemmen met Chabelitta. Ze is wat meer ontspannen dit keer en legt zelfs haar rechterhand af en toe op Chabelitta. Tussendoor mogen Sandy en Wesley Chabelitta aaien, handen schudden en kusjes geven. Na de 1e zwemsessie mag Kelly op het dok kiezen uit een foto van een massagebal of een massage ovalebal. Ze kiest de laatste en mag daar dan even mee spelen. Vervolgens mag ze kiezen uit een foto van een massageroller en een massageborstel. Ze kiest voor de massageroller waarmee ze zich lekker laat masseren over haar armen en benen. Daarna mag ze nog voor een 2e zwemsessie het water in met Chabelitta. Ook wij mogen dan bij het dok komen staan om alles van dichtbij te bekijken. Sandy mag aan Chabelitta visjes te eten geven, Wesley durft niet. Na nog wat kunstjes van Chabelitta en een dubbele salto zit het er weer op en gaan we gezamenlijk terug. Tijdens de evaluatie vertelde Lisette dat zij nog even overlegd heeft met de fysiotherapeute omdat Kelly op haar tenen loopt. Deze heeft geadviseerd om haar kuitspieren en enkels wat meer op te strekken. Kelly moest op een mat gaan staan en dan drukte Lisette haar voeten naar de grond. Daarbij ging links beter dan rechts. Verder heeft Kelly nog geoefend met de heupoefening en het opstaan, ditmaal niet vanaf de bal maar vanaf de grond. Dat deed ze allemaal erg goed. En het lopen naar het omkleedhok ging volgens Lisette inderdaad al een stuk beter, al was het pad schuin naar beneden nog wel lastig voor Kelly. Het was vandaag dus een zeer goede sessie waarbij er naast het opstaan en lopen ook geoefend is met keuzes maken.
Daarna gingen we terug naar het hotel en Sandy mocht haar vriendin Tara meenemen. Wesley kreeg een nieuw vriendje Floris. Met zijn viertjes zijn ze bij het grill restaurant frietjes gaan eten terwijl wij in het buffetrestaurant wat aten. Daarna zijn Gerard en Anita naar een workshop bij het CDTC geweest over belonen en bekrachtigen. Dat was zeer interessant en herkenbaar. Na deze workshop hadden we ook Luna nog even meegenomen naar ons hotel zodat Sandy, Tara en Luna (of zoals ze zichzelf noemde: Sapje, Taartje en Meloentje) gezellig samen konden zwemmen enzo, Tegen vijven werden Tara en Luna opgehaald en gingen wij douchen en omkleden voor het diner in het grillrestaurant. Wesley ging samen met Floris samen met de kidsclub eten in het buffetrestaurant. Toen we gingen kijken zaten beide heren sip te kijken want ze lustte niet wat er werd voorgeschoteld, maar eigenlijk waren ze gewoon erg moe. Dat werd dus dooreten zodat we de kids snel in bed konden leggen. Daarna hebben we nog lekker wat gedronken en zijn daarna lekker gaan slapen.

• 01 Mei 2014 - 08:11

Iris, Tim, Marco En Monique:

Hallo luitjes
    We lezen jullie verslagen adembenemend en bekijken natuurlijk alle foto's. Wat goed dat Kelly zo goed loopt! Iris en Tim zagen de foto's en zeiden dat ze een vrolijk lachende Kelly zagen toen ze aan het zwemmen was met Chabillety (goed geschreven?). We blijven jullie volgen. Heel veel plezier en veel goeds!

• 01 Mei 2014 - 13:38

Bjorn, Anika, Sieta, Marcel & Jolande:

Wauw Kelly, jij hebt hard gewerkt de afgelopen dagen! Wat een bijzondere weken hebben jullie weer daar en ook voor Sandy en Wesley een fijne tijd. Tot gauw!