Dinsdag 29 april 2014 - 2e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 april 2014 - 2e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 april 2014 - 2e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kelly

29 April 2014 | Curaçao, Curaçao

Om 06:30 uur gaat de wekker. We hoeven pas om 08:00 uur bij het CDTC te zijn dus we kunnen rustig ontbijten, waarna we weer over de boulevard naar het sea aquarium lopen. Het waait vandaag weer stevig en er vallen zelfs een paar druppels regen. Bij het CDTC komt Lisette samen met een andere stagiaire Kelly ophalen en vraagt of we haar loopschoenen bij ons hebben. Dat hebben we dus die gaan mee naar binnen. Na een half uur komt Kelly lopend naar buiten, begeleidt door Lisette die voor haar loopt en haar alleen ondersteund aan de ellebogen en onderarm. Kelly moet helemaal naar het omkleedhok lopen en moppert onderweg een paar keer maar toch lukt het haar. Dan snel omkleden want de rest is al bij het dok. Vandaar dat ze vandaag één lange zwemsessie heeft met Chabelitta. In het begin was het wel weer even spannend. Lisette kon met name Kelly’s linkerarm onderwater krijgen waarmee ze Chabelitta vast hield, met haar rechterarm ging dit lastiger. Nadat Chabelitta nog wat kunstjes vertoonde was de tijd al weer om. Op het dok moest Kelly vanuit zit naar kniezit en vandaar uit gaan staan. Bij de evaluatie vertelde Lisette dat Kelly vanmorgen hard gewerkt had. Ze hadden samen op een pindavormige bal gezeten en de heupen naar links en rechts bewogen om zo de balans te stimuleren want deze beweging maak je ook als je loopt. Verder moest Kelly vanuit zitstand na 3 tellen opstaan van de bal. Bij de tweede keer begreep ze het meteen en stond met minimale hulp op. Knap gedaan Kelly! En bij het lopen naar het omkleedhok had Lisette bewust Kelly alleen ondersteund bij haar elllebogen zodat Kelly niet zou gaan hangen.
Sandy en Wesley waren om 08:30 uur naar de kidsclub gegaan maar omdat Gabriella ziek werd was het na de zeeleeuwenshow al afgelopen. Sandy ging met een vriendinnetje Tara mee om daar te spelen en te zwemmen. Wesley ging met ons mee terug naar het hotel waar hij met zijn vriendjes ging spelen en zwemmen. Kelly ging met ons mee naar het zwembad en heeft lekker op een ligbedje zitten spelen. Oma en Gerard hadden nog gesnorkeld in de zee.
Om 17:30 uur werden we verwacht bij Dolphin Suites voor een kennismakingsborrel met alle ouders en medewerkers van het CDTC. We hebben gezellig zitten bijkletsen met een paar oude bekenden. Wesley en Kelly werden moe dus we zijn snel terug naar ons hotel gegaan zodat zij lekker konden gaan slapen. Sandy is met ons mee gaan eten bij het visrestaurant Oceana en is tussendoor ook lekker naar bed gegaan. Nadien hebben we nog lekker wat gedronken en zijn daarna lekker gaan slapen.

• 30 April 2014 - 08:16

Marion Hurkmans :

Super om jullie verslagen te lezen! En dolfijn Chabelita weer, wat fijn! Wat knap dat Kelly zo snel het spel begreep van gaan staan! Blijf genieten en wij volgen jullie!
    X Patrick,Marion,Rowen en Tijmen

• 30 April 2014 - 16:16

Thera:

Wat goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben en goed om de foto's van de therapie te zien. Geniet nog even verder daar. Groetjes Thera

• 30 April 2014 - 19:38

Karin:

Zo, er is op deze therapie-dag al veel gebeurd, wat fijn voor iedereen. Dat beloofd wat.
    En Sandy, de frietjes zien er wel erg lekker uit, we zien je genieten. En ook Wesley ziet er prima uit in het zwembad ! We zien en lezen dat jullie je goed vermaken, ga zo door! Groetjes, Frank & Karin & kids.

• 30 April 2014 - 20:41

Toiny Van Der Velden:

Geweldig om jullie verslagen te lezen .Kelly heeft het ook wel goed naar haar zin .Nog veel plezier ik blijf jullie volgen vind het super leuk Groetjes Toiny

• 30 April 2014 - 21:50

Willemien:

Wow, Kelly jij maakt letterlijk en figuurlijk grote stappen! Knap! We lezen en leven met jullie mee. Geniet met elkaar.

Lieve groeten,
    Marcel, Willemien en de jongens

• 30 April 2014 - 22:08

Annemarie Van Heumen:

Dag Wesley,

Ik vind het vooral ook erg geweldig om te lezen en op foto's te zien dat jij het zoooo ontzettend naar je zin hebt! Je speelt heerlijk in het water en hebt ook al vriendjes gemaakt. Geniet maar, net als de rest van je familie, van deze heerlijke vakantie!!

groetjes,
    Annemarie