1e dolfijnentherapiedag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu 1e dolfijnentherapiedag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kelly Nagtzaam - WaarBenJij.nu

1e dolfijnentherapiedag

Door: Gerard en Anita

Blijf op de hoogte en volg Kelly

09 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Dit keer werden we wakker van de wekker om 06:00 uur! Snel opgestaan, ontbeten en toen op weg naar het CDTC voor het kennismakingsgesprek en de 1e therapie. Logopodiste Dirkje en stagiare Marieke stonden ons al op te wachten. Kelly, Sandy en Wesley gingen met Marieke naar binnen en wij bespraken met Dirkje de formaliteiten en de doelen. Daarna ging Dirkje naar binnen om met Kelly oefeningen te doen. Hierna moest Kelly een wetsuit aan, waarbij ze zelf erg goed meehielp. Toen naar het dok voor de eerste kennismaking met dolfijn Chabelita, een lieve, speelse jonge dolfijn van 4 jaar die veel geluidjes maakt. Kelly moest meteen lachen toen Chabelita de eerste geluiden maakte. Toen het water in wat ze zonder mopperen deed en de eerste rondjes zwemmen met Chabelita. Kelly mocht ook meteen al de ring en de bal weggooien, die Chabelita dan weer ophaalde en terugbracht naar Kelly. Tussendoor moest Kelly op het dok oefeningen doen, maar daar had ze weinig zin in. Toen weer terug het water in om te zwemmen met Chabelita, wat wel weer goed ging. Tot slot op het dok nog even naar de hoge sprongen gekeken en daarna gaan douchen en aankleden. Al met al een goed begin. Morgen gaat Dirkje wel langer binnen oefenen en daarna zwemmen en maar 1 keer oefenen op het dok.
Daarna terug naar het hotel gelopen, gelunched en na het rusten nog lekker gezwommen. Sandy en oma hebben weer met diverse spelletjes meegedaan waarmee zij weer diverse Breezes dollars hebben verzameld.
Na het zwemmen hebben de kids weer frietjes gegeten en zijn daarna in bad gegaan. Daarna zijn Kelly en Wesley gaan slapen, Sandy mocht vanavond wat langer opblijven.

• 10 Mei 2011 - 06:30

Nicole:

Wat leuk om te horen dat Kelly nu gelijk kan genieten van de dolfijnen. En logisch dat ze het zwemmen met de dolfijnen veel leuker vindt dan oefeningen doen. Wie niet....
    Groetjes,
    Nicole, Theo, Kevin & Lynn
    PS Hebben jullie Diesel al gezien?

• 10 Mei 2011 - 08:11

Willemien:

Wat fijn om te lezen dat Kelly het zo leuk vond om met Chabelita te zwemmen. Enne, Sandy wat knap van je dat je zo hoog in de trapeze durfde. Ik moet er niet aan denken, zo hoog.

Groetjes
    Willemien, Marcel, Lars en Olaf

• 10 Mei 2011 - 17:51

Bjorn, Anika & Sieta:

Ha die Kelly!
    We vinden het fijn om te lezen dat je zo genoten hebt van de therapie met Chabelita (wat een bijzondere naam zeg, heeft het ook nog een bepaalde betekenis?). Logisch dat je het met Chabelita leuker vond dan op het dok. Veel plezier weer morgen en een dikke knuffel voor jou, Sandy en Wesley van ons allemaal!

• 10 Mei 2011 - 19:21

Helga, Erwin En Kids:

goed te horen dat Kelly het leuk vond met Chabelita. Ook goed dat Kelly goed meewerkte met het aandoen van de wetsuit. Dat was 2 jaar geleden wel anders. Hopelijk gaat het morgen weer wat goed en misschien zelfs wel beter. Heel veel sucdes en vooral veel plezier.

• 10 Mei 2011 - 19:48

Eef En Gonnie.:

Hallo allemaal,

Geweldig , allemaal, wat fijn dat Kelly het met haar dolfijn goed kan vinden,hopelijk blijven buien en muggen jullie bespaard,maar verder samen van curacao en al het mooi `s iedere miniut genieten.

Groetjes,
    Eef en Gonnie.